6. září 2014

Mix názorů (1)

Into Eternity
Weheartit
Za letní měsíce se mi nashromáždilo několik knížek, na které jsem neměla čas napsat pořádnou recenzi, přesto jsem se k nim chtěla aspoň trochu vyjádřit. Rozhodla jsem se tedy pro to, že všechny tyhle knížky nahážu do jednoho článku, kde vám všechny (alespoň letmo) představím. 

Jediná knížka, na kterou nedošlo je Bílá jako sníh, rudá jako krev, ke které bych se opravdu chtěla vyjádřit plnohodnotnou recenzí. Mám toho totiž ke knížce opravdu hodně co říct.




(NE)OBYČEJNÝ KLUK
WONDER
R. J. Palaciová

ANOTACE Z GOODREADS: August se narodil s deformovaným obličejem, který většině lidí z jeho okolí brání dostat se v kontaktu s ním za hranice této nedobrovolné masky. Nyní nastupuje poprvé do školy, rovnou do páté třídy.
Kniha je dokonale sestaveným kaleidoskopem pohledů samotného Augusta, jeho sestry Vii a jejích kamarádů i Augustových spolužáků na jednu a touž situaci, na to, jak na tuto velkou změnu reaguje on sám, jeho rodina i spolužáci. Celou knihou prostupuje laskavý humor, který usnadňuje mladým čtenářům se s tak náročnou tematikou vyrovnat.

Knihu jsem četla už někdy v červenci, a od té doby se přemáhám, abych vám o ní řekla (alespoň stručně) pár informací. Ne proto, že bych musela, ale protože chci.

Tahle knížka vstoupila do podvědomí čtenářů již docela dávno, ale já se k ní prostě dostala až teď. Očekávala jsem docela složitý příběh, u kterého si jistě popláču, ale místo toho jsem dostala vesměs jednoduchý příběh s jasným poselstvím. Ne, že by se mi knížka tedy vyloženě nelíbila, ale přišla mi (teď doufám, že mě za to nikdo neukamenuje) docela jednoduchá. Celou dobu příběh silně prožíváte, ale stejně celou dobu víte, jak to dopadne.

V konečné fázi to tedy knížka u mě dotáhla na tři hvězdičky. Pěkný příběh, zajímavý nápad, jednoduchá forma vyprávění. Prostě správně namíchaná knížka pro děti.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


BOŽSKÝ BASTARD
BEAUTIFUL BASTARD
Christina Lauren

ANOTACE Z GOODREADS: Ambiciózní praktikantka. Perfekcionistický šéf. A pořádná spousta šikany.
Chloe Millsová, zatraceně chytrá a pracovitá studentka obchodní administrativy, má jediný problém: svého šéfa, Bennetta Ryana. Je náročný, neomalený, bezohledný – a naprosto neodolatelný. Božský bastard.
Bennett se vrátil z Francie do Chicaga, aby zaujal významný post v obrovském rodinném podniku. Vůbec nečekal, že ta asistentka, která mu v zahraničí na dálku pomáhala, je nádherné, nevinně provokativní – naprosto nesnesitelné – stvoření, se kterým se teď bude muset vídat každý den. Navzdory drbům nikdy nebyl příznivce románků na pracovišti. Jenže Chloe pro něj představuje takové pokušení, že je ochotný pravidla ohnout – nebo je rovnou poslat k čertu –, pokud to znamená, že bude jeho. Kdykoli a kdekoli.
Když ovšem jejich vzájemná touha dostoupí zlomového bodu, budou se muset Bennett a Chloe rozhodnout, co všechno jsou ochotni obětovat, aby jeden druhého získali.

Další knížka, kterou jsem četla už v červenci. K Božskému bastardovi jsem přistupovala s trochou obav, protože moje první setkání s erotickým románem nebylo přes příliš úspěšné. Nicméně jsem na něj četla spoustu dobrých ohlasů, tak jsem se rozhodla, že mu přece jen dám šanci.

A udělala jsem dobře – kniha mi skvěle padla do prázdninové nálady, a na rozdíl od mé první zkušenosti to nebylo jen… no, o tom. Mělo to i děj, i když více než jen předpokládaný konec. Čtení jsem si nakonec fakt užila, aniž bych tomu věřila, kniha se mi líbila.

Na druhou stranu se chci ještě narychlo zastavit u dalších dílů série. Opravdu totiž nechápu trend pokračování sérií, které v podstatě nemají nic společného, kromě jména autorky a podobného stylu psaní. Možná jsem v tomhle spletla, pravdou je, že soudím jen podle anotace.

No a co se hodnocení týče, tak tady jsou to taky krásné tři hvězdičky.  Krásná oddechovka, to jo, ale že by mě to chytlo za srdce, abych knížce dala víc, tak to se říct nedá.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


ŠTVANICE
CRY WOLF
Patricia Briggs

ANOTACE Z GOODREADS: Knihou Štvanice z nové série Alfa a Omega Patricia Briggs opět potěší milovníky vlkodlaků. A také všechny fanoušky předchozí mimořádně úspěšné řady knih s Mercy Thompsonovou v hlavní roli. Charles, hlavní hrdina Alfy a Omegy, je bratr Samuela, který je jedním z hlavních hrdinů série Mercy Thompsonová a taky syn Brana, alfy všech alfů.
Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe.
Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.

V knihovně jsem narazila na první díly série Alfa a Omega od vychvalované autorky fantasy Patricie Briggs. Popadla jsem první tři díly a hrdě pelášila domů, kde se téměř hned pustila do čtení.

… A byla jsem strašně zklamaná. První kniha mě absolutně nechytla. Namáhavě jsem se ploužila stránkami a upřímně se modlila za konec knížky. A pak jsem se ještě pustila do druhého dílu, který mě dostal ještě víc. Třetí díl jsem odložila rovnou jako nikdy nečtený.

Pravdou je, že jsem se (sice omylem) hned pustila do spin-offové série na mnohem slavnější (a možná i lepší) Mercy Thompson. Ale i tak mě knihy absolutně nenadchly. Do čtení jsem se nutila, postavy mě neokouzlila a jejich příběh mi přišel vesměs průhledný a jednoduchý. Tohle prostě ne. Aspoň za mě.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


ZTRACENÁ NADĚJE
LOSING HOPE
Colleen Hoover

ANOTACE Z GOODREADS: Colleen Hooverová okouzlila čtenáře románem Bez naděje, příběhem toho, co se stalo, když dívka jménem Sky potkala dávno ztraceného přítele z dětství, Deana Holdera. S Holderovou pomocí odhalila Sky šokující rodinná tajemství a vyrovnala se s city a vzpomínkami, které v ní zanechaly hluboké jizvy. Bez naděje byl Skyin příběh. A ve Ztrácení naděje se konečně dozvíme pravdu o Deanu Holderovi.

Původně jsem si knihu pořídit, abych ji měla stejně jako první díl. Když jsem ji ale viděla v knihovně, tak jsem prostě neodolala a musela jsem ji mít doma. A nejlépe co nejdřív přečtenou.

Je to jiný příběh, než je Beznadějná. Hlavně proto, že nudnější. Nečeká vás žádný wau moment (protože už stejně všechno víte, nebo aspoň tušíte), za to se připravte na spoustu sladkého.

Na druhou stranu musím přiznat, že mě opravdu bavila dějová linka kolem Holderovy sestry.

Zkrátka – Ztracená naděje není špatná kniha, ale do Beznadějné má daleko. I tak si u mě zasloužila krásné čtyři hvězdičky.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

AMY A ROGER: NA CESTĚ
AMY & ROGER'S EPIC DETOUR
Morgan Matson


ANOTACE Z GOODREADS: Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány? 
Trochu šílená jízda Amerikou + špetka romantiky = báječné čtení nejen na léto! Navíc s přidanou hodnotou spousty obrazového materiálu a playlistů připravených přímo pro vaše uši, aby se vám lépe četlo!

Amy a Roger: Na cestě je knížka, kterou jsem si dlouho chtěla pořídit, ale zároveň jsem to chtěla nechat na léto, nejlépe někam k bazénu. A tenhle plán se mi podařil splnit do posledního puntíku. Myslím, že i díky tomu jsem si knížku opravdu skvěle užila.

Kniha má všechno, co momentálně letí – skvělé hrdiny, trochu romantiky, trochu temna a trochu tajemna. To vše je okořeněnou víc než jen nádhernou grafikou, skvělým playlistem (o který jsem však byla ochuzena, protože na bazéně jsem se nemohla připojit k wi-fi a tak jsem to doháněla až po přečtení knihy) a notnou dávkou čtivosti. Zkrátka – perfektní čtení na léto.


Není pochyb o tom, že kniha to u mě vytáhla na pět hvězdiček, tedy na plný počet. Hodnocení je možná trošku subjektivně zabarveno, ale já si tohle čtení opravdu užila. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


 STATISTICKÁ PRAVDĚPODOBNOST LÁSKY NA PRVNÍ POHLED
STATISTICAL PROBABILITY OF LOVE AT THE FIRST SIGHT
Jennifer E. Smith

ANOTACE Z GOODREADS: Kdo by si byl pomyslel, že pouhé čtyři minuty dokážou všechno změnit? Sedmnáctiletá Hadley zažívá snad nejhorší den svého života. Letí do Londýna na svatbu svého otce a ženy, kterou v životě neviděla. Navíc o pouhé čtyři minuty zmešká svůj let a uvízne na newyorském letišti. Čekání jí zpříjemní přitažlivý mladík, s nímž se seznámí v odbavovacím prostoru. Jmenuje se Oliver, je to Brit a má sedadlo 18C. Hadley 18A! Román o rodinných vztazích, druhých šancích i prvních láskách se odehrává během 24 hodin a roli v něm hrají osudné náhody i rozmary času, které zamotají život dvěma mladým lidem.

Milá knížka, s milou obálkou. A to je tak všechno. Kniha mě zkrátka zas tolik nenadchla. Asi jsem od ní čekala trochu víc, možná jsem ji nečetla ve správnou dobu. Těžko říct. Vesměs… mě to prostě neoslovilo.

Nicméně – kniha se čte dobře. Je sice jen stěží uvěřitelná, občas se možná budete chytat za hlavu a říkat si, jak je úplně jasný, jak tohle dopadne. Na konci se možná budete hloupě usmívat.

Ale hlavně – pokud nejste romantik z víc jak 80% tak tuhle knížku v žádném případě nečtěte. Myslím to s váma dobře.

A hodnocení? Tři hvězdičky.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


JEZDECKÝ TÁBOR YONAHLOSSEE
THE YONAHLOSSE RIDING CAMP FOR GIRLS
Anton DiSclafaniová

ANOTACE Z BUX.CZ: Šestnáctiletá Thea poprvé v životě opouští svou rodinu, když ji otec odváží do jezdecké školy v horách Severní Karolíny. V mladé dívce se mísí strach z neznámého prostředí, ale i trocha zvědavosti. A ačkoliv jsou první dojmy ze školy po všech stránkách negativní a ostýchavá a nejistá Thea se propadá do hlubokého smutku, umocněného navíc zjištěním, že ji rodiče poslali pryč z domu, neboť se báli jejího románku s jedním z bratranců, postupem času začíná zjišťovat, že i svět za zdmi rodinného sídla může být docela zajímavý. Sbližuje se svými spolužačkami a neunikne jí, že pan Holmes, šarmantní pětatřicetiletý manžel jedné z učitelek, jenž ji upoutal hned po příjezdu, si jí všímá o trochu víc než ostatních dívek v táboře… Působivý románový debut vysokoškolské profesorky odehrávající se ve 30. letech minulého století v USA, který se hned po vydání dočkal velmi pozitivní odezvy kritiky

Co… to… sakra… bylo? Tohle byla jediná reakce, na kterou jsem se zmohla po dočtení knihy.

Ne. Prostě ne. Oficiálně nejhorší kniha tohoto roku.

Hrdinka byla úplně … (doplňte vhodné, správně polovulgární slovo). Děj byl utažený za vlasy. Z hospodářské krize tam bylo zhruba tolik jako z dnešní ukrajinské krize. Ničemu jsem v té knize nevěřila. Ničemu.

Celou dobu, co jsem u knihy vydržela a protrpěla, jsem si říkala, že se to třeba zlepší. Že to všechno má nějaký důvod. Nic se nezlepšilo, žádný důvod to nemělo.

Tohle. Prostě. Ne. Opravdu nevím, co víc k tomu říct. Slabá jedna hvězdička.

* zdroje anotací a obrázků: http://goodreads.com / http://bux.cz

6 komentářů:

Maya Maylu řekl(a)...

Tak Patricie Briggs a její Mercy je dobrá série. Ale je pravda, že Alfa a Omega je taková nemastná neslaná. Při jejím četní se mi zdálo, že autorka do toho nevkládá tolik snahy jako právě do Mercy.
K jiným knihám se bohužel ozvat nemohu. Nečetla jsem je, ale na Božského bastarda už delší dobu pokukuju v knihkupectví. :D

Simone Sipriano řekl(a)...

S Beznádejnou úplne súhlasím. Tá bola skvelá, ale druhý diel ma až tak nenadchol - hodnotenie som dala rovnaké ako ty. :) Štvanicu som si chcela prečítať, no nedostala som sa k nej. Ale mám taký pocit, že Mercy som prečítala prvý diel a celkom sa mi to pozdávalo. :) Bastarda by som si aj prečítala, ibaže ešte stále je to neukončená séria a ja si radšej počkám, a potom to dám naraz. :)

Charrlie řekl(a)...

ElfMaya Maylu: Mě to prostě nezaujalo, místy jsem se i dost ztratila. Věřím tomu, že Mercy může být lepší, ale nějak nemám odvahu se do ní pouštět :D Každopádně Bastard je fakt super oddechovka, doporučuji přečíst :))

Simone Sipriano: Ztracená naděje prostě zaostává za Beznadějnou, ale není to špatná kniha. Kdyby to byla samostatná kniha, určitě by se mi líbila víc. No a Bastarda si myslím můžeš klidně přečíst bez pokračování, protože jsem (aspoň z GR) pochopila, že ty díly na sebe v podstatě nenavazují.

Reading with Lucy řekl(a)...

Tento typ článku se mi moc líbí. :)

Christie (Neliss) řekl(a)...

Ja som čítala druhý diel Mercy a tiež ma to akosi nezaujalo.:/ Inak, Stratená nádej sa mi práveže páčila viac ako Beznádejná.:D
A super článok.:)

Infinity řekl(a)...

Já jsem z knihy Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled byla naprosto nadšená. Ano, je pravda, že dost věcí tam bylo nepravděpodobných, ale mě ta knížka prostě dostala a hrozně bavila. Až na to fňukání Hadley, to mi někdy dost vadilo. Ostatní knihy jsem bohužel nečetla, ale některé z nich bych si moc chtěla přečíst, tu poslední podle tvé minirecenze radši vynechám. :D

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by