27. ledna 2015

Hrej hráčem, Emma Hart


Znáte ty okamžiky, kdy se vám nic nechce a nic vám nejde? V těchto chvílích máte jen dvě možnosti – schovat se někam do rohu, a snažit se popřít svoji existenci, nebo zalézt do rohu s opravdu dobrou knížkou. Já jsem si pro tuto chvíli vybrala Hrej hráčem a mám pocit, že lepší knihu jsem si vybrat nemohla.


Hrej hráčem je ve své podstatě děsně jednoduchá kniha. Ale občas jsou chvíle, kdy prostě potřebujete děsně jednoduchou knihu, která je opravdu dobře napsaná.

Hlavní dějová linka je jednoduchá, a zhruba od desáté stran víte, jak to všechno dopadne. On dostane do postele všechno, na co si jen ukáže a ona je puritánka. Oba dva mají zvrhlé přátelé, kteří je dostanou do sázky, a tak se z jednoduchého příběhu o lásce, stává velká sázka o to, kdo z koho. Nebo spíš… kdo dřív.

Kniha je vyprávěna ze dvou pohledů (toho dívčího a toho chlapeckého). Kapitoly jsou krátké a svěží, a díky nim vám příběh rychleji uteče.

Kromě jiného je na knížce úžasné i to, jak se kniha díky pohledům snadno mění. Maddie vypraví svůj příběh mnohem něžněji a zároveň trochu tajemně. Braden má zase ostrý jazyk, a jednoduché myšlenky, které se občas prostě zaseknou někde na poprsí nějaké blondýny.

Samozřejmě, že kniha je plné klišé, ale jsou to klišé, které vám nikdo násilně nenutí. Pro mě však je v poslední době jedno klišé, které mi neskutečně leze na nervy, a prostě ho nechápu. Cožpak všechny hrdinky ze všech YA a NA romancí musí mít nějakou hrozivě strašnou druhou linku? Vážně – ať se podíváte na jakoukoliv knížku, nikde to nejsou jen sluníčka a kytičky, vždycky se to nějak hrozivě zvrhne, a hlavní hrdinka má nějakou tajemnou minulost, která ji pronásleduje a nedá ji spát. A mě už to štve – chci kytičky a sluníčka.

Hrej hráčem je zkrátka příjemná oddechovka, která mi skvěle padla do nálady (respektive – dostala mě za zachmuřené nálady). Dokážu si představit, že bych tuhle knížku četla někdy uprostřed léta s limonádou a s nohama v bazéně. Jistě – od takové oddechovky nemůžete čekat zapletený děj a překvapení na každé stránce, přesto to není laciný románek, který nemá čím překvapit.


Moje hodnocení se pohybuje někde mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Velkým plus u mě byly i vedlejší postavy, které (jak se zdá z anotací na další díly), dostaly své vlastní příběhy. A ty já si určitě taky přečtu!


Emma Hart
Hrej hráčem /The Love Game/
Vydalo nakladatelství Galatea v roce 2013
248 stran

odkaz na goodreads
odkaz na databazi knih

9 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Chci kytičky a sluníčka to je dobrý :D Ale je fakt, že nic pořádně pozitivního a přeslazeného jsem už dlouho nečetla :)

Knižné Maniačky řekl(a)...

Hrej hráčem je naozaj oddychovka. :) Úplne sa zhodujem s tebou vo všetkom. :)

Charrlie řekl(a)...

BASTERA: Přesně tak - něco jenom přeslazeného bez žádných temných vedlejších linek. Vždyť všichni nemáme přece hrozivou minulost, no ne? :))

KNIŽNÉ MANIAČKY: Je to tak - je fajn, když víš, co máš od knížky čekat a přesně to ve výsledku i dostaneš :))

Reading with Lucy řekl(a)...

Celou sérii bych si ráda přečetla. :)

Agnes řekl(a)...

Zní to jako taková typická romantická komedie. A občas není dost romantických komedií. Díky za doporučení.

Agnes řekl(a)...

A úplně jsem zapomněla! - Skvělá fotka! :)

Infinity řekl(a)...

Tuhle knihu si chci přečíst už hrozně dlouho. :-)

Simone Sipriano řekl(a)...

Ešte som o knihe nepočula, ale autorka mi je známa. :) A celkom sa mi pozdáva aj dej. Takéto ľahučké knihy rada čítam, keď mám veľmi veľa učenia na odreagovanie. :)

Scribbler řekl(a)...

Už se těším, až si přečtu. Ale mám toho teď na seznamu strašně moc. :)

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by