23. března 2014

Bez naděje, Colleen Hoover



Název: Bez naděje
Originální název: Hopeless

Série: Hopeless #1

Autor: Colleen Hoover



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Cesta k Beznadějné ke mně vedla přes internetový portál www.ebux.cz. Ten totiž každý týden vybírá jednu suprovou knížku a nabídne vám její elektronické vydaní za nějakou děsně směšnou cenu. A tak se stalo, že jsem začala číst jeden ze svých prvních newsletterů, které mi denně okupují e-mail. Beznadějné jsem nemohla odolat. A ani jsem nechtěla.

I když to většinou nedělám, dneska mi to nedá, a musím vyjádřit pár slov i k obálce. Protože ta naše, ta česká, se mi opravdu moc líbí. Má příjemné barvy (které se sice ztrácí v černobílém imaginárním inkoustu mé čtečky, ale co už) a slečna na obálce je strašně krásná (neberte to nějak jinak, než to myslím – ale má prostě pěkný oblečení a i milý ksichtík. Toť vše. Nic víc bych s ní mít nechtěla).

Ale teď už k samotné knížce. Ze začátku to vypadá na klasický romantický příběh ve stylu Romea a Julie. Hlavní postavou je sedmnáctiletá Sky, která nikdy nechodila do školy. Její nejlepší kamarádka Six ji však přemluví, aby to zkusila aspoň v maturitním ročníku, a ona se opravdu nechá ukecat. Jenže milá Six se na svou kámošku vybodne a místo toho letí na rok studovat do Itálie. A nezapomíná ji každý den psát rádoby povzbuzující SMSky, které však více než cokoliv jiného připomínají SMSky zamilované. Sky však má již předem vybudovanou pověst lehké slečny – protože si prostě domů vodí potajmu kluky. Ve velkém. Ale… co se nestane? Do cesty se ji připlete sympatický Holder, který (bubny, prosím!) má ještě horší pověst, než ona sama.

Ze začátku se trochu pošťuchují a vy se usmíváte, protože ta romantika je příjemná a možná jim tak trochu závidíte. Jenže pak to všechno začne být až moc sladké a až moc dokonalé a vy začínáte mít pocit, že s každou další stránkou musíte dostat diabetes z toho neustálého cukrování mezi dvěmi hlavními postavy.

A pak to přijde – pak asi sama autorka dostala z oněch dvou diabetes a možná si píchla více insulinu než by měla, a připravila pro všechny své čtenáře naprosto nečekaný převrat a obrat. A v téhle chvíli… prostě musíte číst. Musíte, a musíte, a musíte.

Od téhle knížky můžete čekat spoustu věcí, ale rovnou vám můžu říct, že ať čekáte cokoliv, určitě to nakonec nebude to, co dostanete. Jen co uplyne kapitola (teda pardon – krátký časový úsek, na které je celá knížka rozdělena) už si říkáte: „Aha, super… tohle bylo drsný. Ale teď určitě přijde tohle a takhle se to vyřeší.“ A pak přečtete další kousek a… všechno je jinak. Úplně všechno.

Knížka mě emočně úplně vyždímala. Noc po dočtení jsem měla špatné sny a fakticky jsem vůbec nemohla usnout. A to… se mi už dlouho nestalo.

Ráda bych toho napsala víc, ale mám strach, abych náhodou neřekla (nebo spíš nenapsala něco), co by vám mohlo prozradit ony šokující okamžiky knihy. A tak tuhle (rádoby) recenzi uzavřu jen krátkým shrnutím – když se překoušete přes romantický začátek, dostane nezapomenutelný knižní zážitek. Přesto jsou to ode mě jenom čtyři hvězdičky – a to právě za tu přilišnost sladkost na začátku.


P.S. – Knížka má i druhý díl. Ze začátku jsem si říkala proč. Po přečtení recenze na goodreads už vím, že si ho musím přečíst.

P.S. - Když jsem se vás v giveawayovém dotazníku ptala, co byste na blogu změnili a nezměnili, psali jste, že vám "vadí" u knížek anotace. Většinou jsou moc dlouhé a stejně je všichni znají. A tak jsem se rozhodla to zkusit jednou bez ní (a to rovnou u své "jubilejní" třicáté *ehm, ehm* recenze). Tak co říkáte, nechat to takhle, nebo se vrátít k anotacím?


* Obálka z http://goodreads.com
* Obrázek z http://weheartit.com/

5 komentářů:

Jana CM řekl(a)...

Ahoj Tempé, díky za super tip na další zdroj levných knih. to se vždycky hodí! Tahle kniha (a všechny podobně balené, s podobnou obákou) mě hrozně odrazují, čekám, že to bude sladkobolný blábol, ale tak možná tomu dám šanci, 4 hvězdičky mě nahlodaly :-)

Šárka S. řekl(a)...

Já jsem se tak dlouho romýšlela, až byla akce pryč. Nevadí. :D
Na tuhle knihu čtu jen samé dobré recenze, ale zatím nemám žádnou potřebu si ji přečíst. Oficiální anotace mě docela odrazuje - působí to na na mě, přesně stejně jako na Janu CM. Ale možná tomu dám někdy v budoucnu šanci. ;)

Charrlie řekl(a)...

JANA CM: ebux je na tohle hrozně výbornej. Každej týden se těším jako děcko na Vánoce, co tam tase bude za knížku :) Přiznávám, že tahle obálka může působit trochu... lacině a romanticky, ale v tomhle případě se skvěle hodí ono staré známé pořekadlo: "nesuď knihu podle obalu":))

TIW: To se mi ještě nikdy nestalo :D Ale věřím tomu, že to musí naštvat :D Já třeba tuhle knížku vzala do ruky, jako oddechovou četbu a... no... zrovna oddechovou četbu jsem nedostala :D Znovu jen připomenu: "nesuď knihu podle obalu" :))

Bastera řekl(a)...

Já ji taky mám přes ebux :) Jsou tam super akce, jen je blbé, že to jde jen na kindle nebo stáhnout do mobilu či tabletu tu jejich čtečku, do mého Pocketbooku to nejde :) O knize čtu recenze takové rozporuplné, jednou nadšené, podruhé méně, tak uvidíme, někdy si na ní čas určitě najdu :)

Charrlie řekl(a)...

BASTERA: Aha, tak to je fakt blbé, to jsem netušila, že to mají tak "omezené" ... Já teda četla zatím jenom nadšené, tak jsem byla zvědavá, jestli je to opravdu tak skvělé. A fakticky jo :))

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by