2. srpna 2013

Tygrovo prokletí, Colleen Houck

Název: Tygrovo prokletí
Originální název: Tiger's Curse

Autor: Colleen Houck

Anotace z GoodReads: Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud? 
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy. 
Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy.



Začnu upřímně, tak jak se snažím skoro vždycky. Začnu totiž tím, jak jsem se k dané knížce dostala. Budete hrozně překvapení, protože takhle to začíná vždycky, ale… našla jsem druhý díl Tygří ságy v poličce „nové knihy“ v knihovně. Docela dlouho jsem si knížku prohlížela a přemýšlela, jestli vzít nebo ne. Když jsem se šla zeptat jestli mají i první díl, tajně jsem doufala, že ne. Proč? Protože jsem toho o Tygrově prokletí nepřečetla zrovna moc dobrého. Ale oni ho bohužel měli. A když už mi ho paní knihovnice donesla až do ruky (potom co jsem ho nemohla najít), bylo mi trapné říct, že si ho nevezmu. A tak mi skončili Tygři doma na poličce. V čekací řadě na čtení.

Buďme ale upřímní – když se vám do knihy nechce, vymýšlíte, jak ji nečíst. Přesouváte ji pořád níž a níž a hledáte si výmluvy, proč zrovna teď nemůžete číst. Moje nejčastější výmluva byla, že je moc horko na čtení. Což byl hrozný nesmysl.

Nakonec mě ale ten bílý tygr taky dostal. Nebudu lhát – ta obálka je prostě úžasná. I když mám snížený barvocit a většinou mám problém odhadnou jaké barvy se k sobě hodí (a jaké barvy to vlastně jsou), tak tady jsem to věděla naprosto přesně – bílá a modrá se k sobě prostě hodí. A zdobné, rádoby indické, ornamenty na krajích (a vlastně tak nějak všude) jen dokreslují tu atmosféru. A… ten tygr. (Nebuďte naivní – máte tygry rádi. Jen to nevíte. Nejde mít nerada tygry. Je to taková šelmí panda.)

Každopádně – když jsem otevřela knížku hned jsem začala tušit, co se asi lidem na knížce netuší. Sice mi to chvilku trvalo, ale… byla to hlavní hrdinka. Kelsey je totiž – přinejmenším zvláštní. A přinejmenším půlku knihy ji chcete dát facku. Aby se probrala. A začala se chovat jako dospělý člověk. Kterým prý má být.

Když ale přeskočím Kelsey a vrhnu se zpátky k úvodu – začalo to zajímavě. Náctiletá holka po škole (v tom jsem se našla) si hledá brigádu na léto (a tady taky), a ví jak je to zoufalé (a tu zase!) a tak bere všechno (a tady zase…). A dokonce i tygry. Na čtrnáct dní se přestěhuje do cirkusu, který stojí na konci města, a začne pracovat – jako holka pro všechno.

Teď budu zlá, ale všechno ohledně cirkusu mi přišlo hrozně… pitomý. Za prvé jsem prostě nepochopila, proč se do cirkusu stěhovala? Za druhé jak ji mohli svěřit tygra? A za třetí – není to trochu úchylný zamilovat se do tygra?

Naštěstí ale tahle část uběhla docela rychle a když se všechno vyjasnilo, začala jsem si knížku užívat. Kromě úplně pitomé hlavní hrdinky měla totiž všechno, co k létu patří (a co já mám na létě ráda) – trochu romantiky, hodně exotiky, trochu tajemna, sem tam nějaké kouzlo. A hlavně (a znovu) – ta exotika!

Indie je totiž něco úplně jiného. Věřím tomu, že spousta z vás četla spoustu knížek z nejrůznějších prostředí (nejčastěji to pak asi bude USA, nebo Británie), ale… Indie?! Hned na prvních stránkách to na vás dýchne. A chytne. A nepustí. A to je nejdůležitější.

Je zvláštní, že jsem se do příběhu začetla, a že mě příběh bavil a že jsem tím příběhem žila i přesto, že mi hlavní hrdinka lezla na nervy a měla jsem sto chutí ji dát (nejmíň) facku. A co si budeme nalhávat – Ren taky není žádný superhrdina. Kromě vlastnosti (spoiler) miluji Kelsey! (spoiler) vlastně skoro žádné jiné vlastnosti nemá. Ale co se dá dělat. Mě se ta knížka totiž líbila.

Autorce se totiž podařilo vymyslet něco originálního, něco neotřelého a úplně blbou hrdinku (opakuji se už asi po desáté, ale kdybyste ji znali!). Asi bude trošku překvapující, že knížce nakonec dám čtyři hvězdičky, ale podle mě si je doopravdy zaslouží!

(Mimochodem – pokud byste měli Tygří ságu doma a chtěli se ji zbavit, kontaktujte mě. A nebo kdybyste znali někoho, kdo by se ji chtěl zbavit. Příjemné ceny jsou vítány! )


* Obálka a anotace z http://goodreads.com
* Obrázek z http://weheartit.com/
* Oddělovač z http://veeeebookshelf.blogspot.cz/
* A koukněte ještě na trailer !

Navštivte nový Facebook a nebojte se mě podpořit palcem vzhůru :) 

10 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Tvoje recenze mi připomíná, že bych měla co nejdříve napsat tu svoji. Takže dopředu říkám, že jsme ji nečetla, abych náhodou něco neobšlehla nějakým nedopatřením.. a jakmile napíšu svoji, zveřejním..a táák.. tak se sem doufám vrátím a srovnám naše poznatky..kdybyhc zapomněla.. (což se snad nestane) tak do mě bouchni..;) já su hlava děravá..:)

Mimochodem..jsem tu sice prvně..ale líbí se mi tu..ten design je takový milý.. příště to tu musím líp prozkoumat..

Charrlie řekl(a)...

Jo, tak na to se těším :D Mám radši, když můžu číst recenze na knížky, které jsem sama četla a pak většinou jen srovnávám, jestli se mi líbilo tohle a tamto a nebo jestli na to má člověk úplně jiný názor. Je hrozně zvláštní, že každýmu se líbí něco jiného a někdo si všímá takových maličkostí a tak dále :)

Díky za pochvalku, to vždycky pohladí srdíčko :D

Infinity řekl(a)...

To jsem nečekala, že na tuto knihu u tebe najdu tak kladnou recenzi, potěšilo mě to a já vím, co si tohle léto ještě musím stihnout přečíst. :-)
Snad tu hloupou hrdinku nějak zkousnu. :D

Christie (Neliss) řekl(a)...

Šelmí panda...:DD No, ja som tiež o tej knihe nečítala bohviečo, ale pozerám, že možno by si zaslúžila šancu.:D

Charrlie řekl(a)...

Jakože ona je fakt hooodně, hooodně na facku. Ale v prvním díle se dá ještě tak nějak zkosnout, v druhým díle jsem ji chtěla vyhodit z knížky, protože to co předváděla bylo opravdu... no, škoda mluvit :D

Jestli budeš číst, tak se pak určitě ozvi, jak se líbilo/nelíbilo :)

Charrlie řekl(a)...

Šancu si zaslouží skoro každá kniha (i kdyby jenom kvůli tomu, aby jsi si na to udělala vlastní názor. Sto lidí, sto chutí, že jo:)) Ale mám pravdu :D Tygr je prostě ťuťu zvíře :D Jako panda! :D (Never say no to panda :D)

Simone Sipriano řekl(a)...

Uf. :) Mne sa táto kniha veľmi páčila už od začiatku, najmä som si ju požičala kvôli tomu tigrovi na obálke, keďže je to moje obľúbené zviera. :) Cirkus sa mi zdal v pohode, aj keď ako teraz nad tým rozmýšľam, pochybujem, že by jej toho tigra zverili.

PS: Ak sa chystáš Kelsey prefackať, ja sa pridám. ;) Na konci ma totálne naštvala. :)

Erný řekl(a)...

Obálky mě vždycky přivedou k výborným knížkám. Proto si je taky podle toho vybírám, že.. :D Ale zatím jsem se k Tygříkovi nedostala, ač po něm trochu slintám. :D)

Charrlie řekl(a)...

To říkám, že tygr je šelmí panda, protože ho prostě musíš mít rád, protože je (ve své podstatě :D) hrozně ťuťu zvíře :D Mě teda část v cirkuse hrozně nebavila a přišla mi celá na hlavu postavená, dokonce jsem chvilku myslela, že to i vzdám, ale nakonec jsem (naštěstí) vydržela :D

Klidně, já myslím, že ona by měla stát nějakou frontu na profackování :D Určitě by ji to neuškodilo, ale spíš pomohlo :D

Charrlie řekl(a)...

Slintej, slintej, stojí za to :D (Aspoň místy, když má Kelsey svůj den a chová se normálně :D)

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by