17. září 2013

Knižní zlozvyky (4)


Ještě dávno předtím, než jsem objevila kouzlo Goodreads měla jsem hroznou potřebu zaznamenávat si, co jsem přečetla. Původně jsem si seznam vedla hlavně proto, že mi přišlo, že je v knihovně strašně málo knížek a že jsem už všechny přečetla (ano, jako dítě jsem byla poměrně naivní :D) a že je čtu všechny pořád dokola. A tak jsem si prostě psala jednoduché seznamy o tom, co jsem četla. Název, autor, a nakladatelství...
Postupem času mě vedla má vlastní pýcha a tak jsem přidávala i další nepodstatné údaje - počet stran a od kdy do kdy jsem danou knížkou četla. 
Nakonec se z toho stala taková moje malá úchylka - pečlivě jsem si vybrala sešitek a do něj zaznamenávala, co že jsem to vlastně přečetla. První sešitek mi vydržel poměrně dlouho, můj osobní typ je možná tři, čtyři roky. A možná i déle. 
Teď už jsem se dostala tak daleko, že jsem hrozně nervózní, když nemám zapsanou knížku. Takový můj malý rituál to je - dočíst, zapsat do sešitku, zapsat na Goodreads, vytáhnout další knížku a položit ji na stůl. Prostě nemůžu existovat bez toho, abych neměla zapsanou knížku ve svých sešitkách :D




14 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Jaj tak to já jsem opačný případ, vždycky si říkám, jak si to musím vše zapisovat, ale jsem rozlítaný Vodnář a nikdy takové věci nedodělám do konce :)

Infinity řekl(a)...

Tak to je skvělá záliba. :D Já něco takového nedělám, ale myslím, že bych měla. Je to dobré mít takhle přehled o přečtených knihách. :)

Katie řekl(a)...

Obdivuju tě, vážně. Já bych tak ráda měla přehled o tom, kolik toho přečtu, ale prostě na to vždycky zapomenu.:-) Ale inspirovala si mě, možná si dám k posteli nějaký blok a zkusím si to alespoň chvíli zapisovat.:-)

Charrlie řekl(a)...

Já ani nevím, jestli to mám jako Býk v povaze, ale asi jo :D Sice jsem na většinu věcí líná, ale na tu menšinu jsem zase někdy až přehnaný perfekcionalista :D

Charrlie řekl(a)...

Jou, jsem strašně ráda, že mám přehled o tom, co jsem četla a co ne, jen si ještě nějak musím vyrobit a vymyslet to-read list :D

Charrlie řekl(a)...

Já jsem na to jak pes, jsem dokonce hrozně nervózní, když si nemůžu knížku zapsat :D A zkus to, třeba to u té postele projde :) :D

Christie (Neliss) řekl(a)...

Jee, to by sa mi nechcelo, ale je to pekný zvyk podľa mňa.:D Ja sa zhodujem až s tou časťou "zapsat na Goodreads, vytáhnout další knížku a položit ji na stůl".:D

Simone Sipriano řekl(a)...

Ja som si pred GR zapisovala knihy, ktoré si ešte len chcem prečítať a potom som ich škrtala - po prečítaní. A najradšej som mala, keď som šla za radom a prezerala si, čo sa mi už podarilo prečítať. :D

Charrlie řekl(a)...

Já jsem vždycky hrozně nervozní, když si to všechno neudělám :D Jsem schopná vylézt ve čtyři ráno z postele (z krásně vyhřáté postele :D) do zimy a zapsat a z knihovničky vytáhnout další knížky. Až pak můžu s klidným srdcem jít spát :D

Charrlie řekl(a)...

To nemám vychytaný :D Seznam knížek, co si chci přečíst :D A pak vždycky bloudím v knihovně jak blbeček a sháním, co kde :D

Erný řekl(a)...

Já jsem si sešítkování nevedla, protože jsme nějak moc nečetla. Ale za GR jsem docela vděčná, jelikož aspoň vím, jak na tom jsem. :D)

Charrlie řekl(a)...

To já čtu od malička a musím říct, že spíš čtu míň, než víc :/ A GR je fakt skvělý vynález! :D

Simone Sipriano řekl(a)...

Ja už nie, ja už mám systém. :D

Rodaw z Knihánkova řekl(a)...

Taky jsem si nedávno takový sešitek založila!! :)

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by