6. ledna 2016

Jak zabít svého šéfa: Příručka stážisty, Shane Kuhn


Shane Kuhn
Jak zabít svého šéfa: Příručka stážisty /The Intern's Handbook/
Vydalo nakladatelství Knižní klub v roce 2015
334 stran

--------------------------------------------------------------------

Mám ráda knížky, které jsou jiné. Mám ráda knížky, které jsou schopné mě zaujmout na první pohled. Taková knížka má spoustu možností, jak zaujmout – může to být zajímavý obal, nápaditý obsah, nebo okouzlující název. V případě této knihy se to tak nějak sešlo všechno dohromady. Obálka je sice docela obyčejná, ale pěkně žlutá, takže upoutá vaši pozornost. Název Jak zabít svého šéfa taky není tak úplně k zahození. A pokud vás to až do teď nezaujalo, věřte tomu, že se to brzy změní. Kdy jindy totiž dostane příležitost přečíst si knížky, kde hlavní hrdina je vrah?

Knížka se sice odkazuje na mnohem slavnějšího vraha (toho, který si získal srdce mnoha Američanů), ale věřte tomu, že John Lago je úplně jiný typ vraha, než jakým je Dexter. John Lago (a vůbec celá kniha), je tak trochu víc badass, než Dexter (a to říkám, i přesto, že mám Dextera neskutečně ráda).

Ale pojďme začít pěkně od začátku.

Hlavním hrdinou této knihy je mladík John Lago. John je mladík s potencionálem, přesto míří do důchodu. Však to znáte – taková kariéra nájemného vraha totiž není příliš dlouhá. John vlastně může mít štěstí, že se důchodu vůbec dožil.

Možná se teď divíte – cože, kariéra nájemného vraha?? – a já vám na to jen přikývnu. Čtete dobře. V téhle knize se totiž skoro všechno točí přesně kolem tohohle tématu. Nemusíte se ale bát – krvavých detailů zůstanete ušetřeni, takže se knížka hodí i k obědu.

Díky téhle knize se dostanete do všech temných zákoutí, které vám může svět nájemných vrahů nabídnout. John Lago totiž ve své práci končí (jak už jsem jednou řekla), a tak se rozhodl to nejlepší ze svého umění zabíjet předat dál a napsat příručky pro všechny nováčky, kteří teprve začínají. Takže se dozvíte všechny zajímavé informace – jaká barva obleku je ideální, jak správně uvařit to nejlepší kafé na světě, a jak dokonale splynout s davem. Říkáte si, že to nejsou zrovna informace, které potřebujete vědět jako správný vrah? Tak to se hluboce mýlíte! A proč? To se dozvíte až v knize. (mrk, mrk)

A co se týče samotného Johna? Johna musíte milovat, pokud máte rádi tvrdé chlápky se správným smyslem pro humor. Teda – pokud máte rádi tak trochu sarkasmus, tak trochu černý humor, a tak trochu psychopaty.

Shrňme si to – máme tu knížku s tak trochu netradičním ústředním motivem. Knížku, která je od začátku až do konce nabitá akcí. Knížku, kde je hlavní hrdina smrticí zabiják se smyslem pro humorem.

Co vlastně knížce chybí? Mě tam nechybělo snad nic. Čtení jsem si užila od začátku až do konce. U některých scén jsem byla napnutá jako guma u kalhot, některé jsem četla s otevřenou pusou, a u některých jsem se pitomě usmívala.

Tahle knížka mi prostě sedla. Nemůžu jinak, ale knížce nakonec dávám čtyři hvězdičky, a nakonec ještě smekám svůj pomyslný klobouk před autorem, že se mu i dneska povedlo najít originální téma.

(A P.S. – pokud se do Johna zamilujete stejně jako já, věřte, že na světě je už druhý díl! Kdy bude ale přeložen do češtiny, to bohužel nevím.)



0 komentářů:

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by