6. ledna 2016

Girl Online, Zoe Sugg


Zoe Sugg
Girl Online /Girl Online/
Vydalo nakladatelství Jota v roce 2015
336 stran


Co si budeme nalhávat – od Girl Online jsem neměla žádné velké očekávání. Chvilku jsem sledovala ten všeobecný rozruch, který vydání knížky přineslo. A pak jsem sledovala ten rozruch kolem toho, kdo vlastně knížku napsal. Pak jsem sledovala další rozruch, kterým bylo vydání knížky v Čechách. A pak už jsem sledovala jen množící se recenze. 

Na knížku jsem narazila v knihovně a usoudila jsem, že pravděpodobně nastal ten správný čas na přečtení. Z batohu z knihovny jsem knihu přehodila do batohu, který se mnou měl absolvovat tu šílenou (a šíleně dlouhou) cestu napříč republikou. No a pak už nezbývalo nic jiného, než pustit se do čtení.

V první řadě je třeba upřesnit, co přesně jsem od knihy čekala – čekala jsem jednoduchý příběh, který bude okořeněný trochou blogerství. Nic víc, nic míň. A co jsem dostala? Přesně to, co jsem chtěla.

Víte, v létě většinou nemám chuť na nic složitého. V létě mám chuť se vyvalit někam k vodě a nechat si mozek vygumovat (s trochou nadsázky, samozřejmě) příběh o první lásce, kde všechno dobře skončí.

Girl Online je přesně ta kniha, kterou jsem v létě potřebovala. Akorát místo vody a bazénu jsem měla nekonečnou cestu vlakem. 

A o čem vlastně celá kniha je? Penny je obyčejná náctiletá (jak jinak), která má ale obrovské tajemství – je vlastně docela slavná bloggerka (což je tajemství jako hrom). Je zamilovaná do nejoblíbenějšího kluka ve městě (který ji samozřejmě nechce) a kromě nejlepšího kamaráda Elliota (který náhodou bydlí vedle a který je náhodou gay) se s ní vlastně skoro nikdo nebaví. Má taky bratra (který v knize promluví zhruba jednou) a milující rodiče (jak jinak)

A teď přidejte trochu smůly, jeden velký trapas a ještě větší náhodou. Co vám z toho všeho vyleze? Samozřejmě, že vánoční výlet do New Yorku, kde (světe div se) Penny potká kluka svých snů.

Mám pocit, že kdyby mi bylo o pár let míň, asi by se mi kniha líbila trochu víc. Než spíš trochu jinak. Teď mi přišla místy tak trochu… trapná. 

A taky strašlivě nevyrovnaná. Zatímco v první polovině (no dobře – možná v první tři čtvrtině knihy) se v podstatě nic nestalo, v té druhé polovině se toho stalo zase moc. Jenže to bylo všechno nahuštěno do pár stránek, takže z toho nakonec zas tak moc nebylo.

Málem jsem zapomněla dodat ještě jednu věc – i když kniha slibuje hlavně náhled do blogerství Penny, toho je tam strašně málo. Tyhle momenty mě na knize bavily, ale dostala jsem jich strašlivě málo.

Kniha se taky snažila nakousnout některé vážná témata, ale to se ji doopravdy nepovedlo. Měla se snažit zůstat na té hravé stránce. A vůbec – moc nechápu, co je to za poslední trend do všech knih za každou cenu nacpat nějaké drama…

Já vím, že teď možná zním až moc kriticky. Hlavně proto, že Girl Online je psána pro někoho jiného, než je jednadvacetiletá studentka vysoké školy, která jede dvanáct hodin ve vlaku s krosnou, která je těžší než ona. Mám pocit, že moje o deset let mladší já, by tuhle knihu vážně ocenilo. Stejně jako mám pocit, že pro tuto věkovou kategorii byla konec konců kniha psána.

Vím, že teď možná mnohé z vás překvapím svým hodnocením, ale já se stejně rozhodla dát knize tři hvězdičky. A proč? Je to jednoduché – od knihy jsem nečekala příliš moc, a dostala jsem přesně to, co jsem chtěla. Takže pokud přemýšlíte, kterou knihu vytáhnete k vodě, sáhněte po Girl Online a (možná) nebudete litovat.

odkaz na goodreads
odkaz na databaziknih

0 komentářů:

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by