6. ledna 2016

Na hraně zapomnění, J. A. Redmerski


J. A. Redmerski
Na hraně zapomnění /The Edge of Never/
Vydalo nakladatelství Yoli v roce 2014
400 stran

Než jsem konečně rozečetla knížku Na hraně zapomnění, trvalo to docela dlouho. Povalovala se mi na poličce mezi knížkami z knihovny snad měsíc (možná i dva), než jsem ji konečně popadla a rozečetla.

Nevěděla jsem, co přesně od knihy čekat. Měla jsem trochu strach, protože i když to má nádhernou obálku, působí trochu temně. S lehkým mrazení v zádech jsem si přečetla anotaci, která se schovávala na přebalu. A najednou jsem měla jasno - přede mnou leží obyčejná young (nebo spíš new) adult. 

Hlavní hrdinkou je dvacetiletá Camryn, která má zvláštní jméno, která má všeho po krk, a tak se rozhodne pro to nejlepší řešení vůbec - sednout do autobusu a od svých problémů ujet. Po cestě potkává Andrewa, který má svých problémů také víc, než dost. Z cesty autobusem se najednou stane road trip. A příběh dostává šťávu.

Nemůžu říct, že by se mi kniha vyloženě nelíbila. Ale nemůžu říct ani to, že by se mi kniha vyloženě líbila. Bylo to příjemné odreagování uprostřed zkouškového, které jsem si večer vždycky ráda otevřela. 

Ale... ach ano - nebyla bych to já, kdybych nemohla dodat několik svých ale.

První ale mi (a teď nebudu přehánět) zkazilo celkový požitek z knížky. Všechno bylo docela dobré, docela v pohodě, než přišel samotný konec knížky. Tady autorka zazmatkovala a napsala snad ten vůbec nejhorší konec knížky, jaký jsem kdy četla. Ze všeho nejvíc to na mě působilo tak, že se prostě rozhodla přestat psát, že ji knížka snad přišla už dost dlouhá, nebo co, zabalila to a vykašlala se na to, aby knihu nějak rozumně ukončila. A to se prostě nedělá. 

Druhé ale, je už trochu mírnější. Nicméně - některé sexy hlášky, které autorka (nebo spíš překladatel) použili, byly strašně od cesty. A strašně se do knihy nehodily. A nejen ty hlášky, ale občas i samotné scény.

Když hodnotím knihu jako celek, musím ji dát "jen" tři hvězdičky. Kniha měla potenciál navíc, a vlastně se mi i docela líbila, ale nemůžu dát knize lepší hodnocení, za ten konec, který autorka napsala.

A komu bych knihu doporučila? Určitě všem, kteří si budou chtít v létě trochu "odfrknout". Protože, upřímně - je to opravdu povedené čtení, které se hodí do letních paren, kde jediné ochlazení nabízí studená sprcha, a opravdu dobře vychlazený drink.

odkaz na goodreads
odkaz na databazi knih

0 komentářů:

Okomentovat

 
Copyright © 2013 Tempe's Library. All rights reserved.
Blogger Template by